Viruşi, viruşi, da le-am tras-o!


Am pus mâna pe laptop! Aş putea zice că l-am recuperat, dar aş minţi cu neruşinare, pentru că nu este al meu, deci am pus mâna pe el. Problema a fost că era încărcat cu cei mai malefici şi meschini viruşi, troieni, viermi, fluturi, cămile şi pitoni din lume. Am avut o chestie, care efectiv nu mă lăsa să-mi salvez calculatorul din ghearele lui. Îmi bloca accesul la site-uri cu programe antivirus şi nici nu mă lăsa să intru pe pagina microsoft. Şi dacă totuşi făceam rost de un antivirus de pe altundeva, nu mă lăsa să-i fac update la baza de date. V-am zis, malefici. Soluţia era clară pentru mine. Mă săturasem să caut pe net, aşa că venise vremea formatării, însă am curăţat doar o partiţie şi anume cea cu windows. Am pus mâna pe-un OS* bunicel, l-am instalat, da cam de vreo două ori, ceea ce a insemnat cam o oră şi două zeci de minute pierdute pe apă(a cui nu vă spun, da era ori a Duminicii, ori a zilei de Luni). Am descărcat un antivirus, l-am făcut să meargă, mi-a şters restul creaturilor diavoleşti care-mi posedau calculatorul şi acum lectopu merge brici (ţucă-l tata pe el!). Vai cât am amânat ziua asta, dar mi-am dat seama că daca nu făceam ceva repede, se ducea dracului minunea tehnologică şi io în ce naiba mai lucram? Cei care au reinstalat un windows ştiu câta „painu in dă ass-u” îi toată operaţiunea asta, şi cât durează până-i bagi toate programele. Cum să nu-mi fie groază?

Nici un lucru nu-i simplu, mai ales atunci când îi greu.

*OS îi egal cu Operating System. Adică Sistem de Operare, mai pe româneşte şi dacă nici acuma nu pricepi, îţi dau un exemplu concret: Opăreiting sistăms îs Windowsu, Linuxu şi Mac-ul. (primul il are toata lumea, al doilea e bun da e greu de utilizat si Mac-ul, cine dracu si-l permite?)

  1. Gabi Soare

    Linuxul nu-i asa de greu de folosit. S-au dus zilele in care trebuia sa scrii numai din command line. Din pacate sunt unele incompatibilitati cu placile video , insa per ansamblu ruleaza la fel de bine ca un win. Eu folosesc ubuntu, insa pot face boot si pe windows pentru programele necesare mie

  2. Ok, bine deacord, dar la ce folosesti de fapt Ubuntu? Este mai practic? Merge mai repede? Sau doar te-ai saturat de windows?

  3. Gabi Soare

    Folosesc Ubuntu cand programez in Java si ca desktop principal. Il folosesc sa lucrez in Flex SDK . E amuzant sa scrii cod intr-un document text , sa mai gresesti prosteste si sa stai sa-ti dai seama de unde vine eroarea 🙂 .

    Mai practic ? La inceput, nu! Acum este mai funny pe el. La noi in Romania nu exista gandirea OpenSource de aceea multi nu stiu cate programe bune si folositoare se gasesc pe net.

    Se misca bine. Nici windowsul nu-mi face probleme. Nu stiu ce sa-ti zic.

    Nu m-am saturat de windows, il folosesc pentru mobile development si jocuri.

Lasă un răspuns

