Tipul C.


Citeam zilele trecute un articol , scris de Andrei Pleşu, în care erau descrise câteva tipologii de oameni. Eu consideram mai demult, înaintea citirii articolului, că n-aş putea să mă încadrez în vreo tipologie. De ce? Nu ştiu. Pur şi simplu nu credeam. Adevărul este că nu sunt un fin observator al comportamentelor, să-mi dau seama în ce hău işi are fiecare locul. Sunt total subiectiv şi n-aş putea să mă iau după mine, în ceea ce mă priveşte.

Am avut un şoc puternic citind articolul. Mi-a zdruncinat şi ultima fărâmă de speranţă pe care o aveam pentru mine şi viitorul meu. Domnul Pleşu a reuşit să-mi găsească lada şi sa-mi pună, graţios, etichetă pe ea: Tipul C. Bine, nu se numeşte aşa, denumirea vine din pricina orânduirii pe care a facut-o tipurilor (vezi: A, B, C, D). În urma citirii articolului, mi-am dat seama că fiecare dintre noi e blestemat cu o personalitate, ea depinzând de mai multe variabile. De ce zic blestemat? Pentru că „predestinat” nu e un cuvânt valabil pentru mine.Mi s-a ucis termenul. (Doamne iarta-l!)

Se zice că omu-şi face soarta cu brânca lui. Eu zic nu. Omul este victima evenimentelor ce se petrec în jurul său. Evenimentele ne schimbă constant şi ne adaugă greutate în experienţă. Din când în când, din bunătatea lor, ne mai lasă să alegem între „da”şi „nu”. Că fiecare om îşi stabileşte scopuri şi este motivat de ele, e adevărat, dar asta nu înseamnă ca-şi clădeşte soarta după bunu-i plac. Nu poţi clădi nimic în imprevizibil.

Revenind la „Tipul C”, spun următoarele: M-aş scoate. M-aş tăia de pe listă. De ce? De aia domʹle, de aia!

„-Dar Dragoş, tu ai potenţial!”.

-Bine, îl vrei tu? Mie dă-mi motivaţie şi voi fi fericit.

„Eu am potenţialul de a avea potenţial”

Intră pe articol , poate-ţi găseşti şi tu vreo definiţie.

Un comentariu

  1. bun. tipul 3 toată ziua, mi-s! și tipul F.
    „nenea” Pleșu mi-a cam dat în cap cu o grație demnă de el.

    ( îmi plac post-urile tale, sunt scrise f bine. doar ai potential! :)) )

Lasă un răspuns

