De ce televizoru’ e naşpa…


Am renunţat să mă mai uit la televizor.De ce? Pentru că pot şi pentru că vreau. Ăsta nefiind un argument satisfăcător pentru minţile dumneavoastră, voi continua în felul următor: Televiziunea e nemeritoasă pentru audienţa pe care o are. Din punctul meu de vedere, e cea mai slabă formă de informare şi divertisment. M-am săturat de toţi ‘telectualii care cred că ştiu face emisiuni şi sunt oricum angajaţi din alte motive şi alte criterii.

Partea cea mai proastă e că televiziunea-i formatoare de opinie. Informaţiile pe care le primim, zi de zi, ajung să ne influenţeze deciziile. Nu vorbesc doar de publicitate, ci şi de ştiri şi documentare.

Ce mă sperie este că tot ce auzim la televizor luăm de bun şi nu verificăm nici una dintre informaţiile care ni se dau. Marea masă nu este pregătită pentru asta. Educaţia este esenţială în pregătirea copilului pentru viaţă, dar majoritatea formelelor de învăţământ nu dezvoltă capacitatea de gândire critică. Dacă ţi se spun rezultatele unui sondaj, la alegeri de exemplu, nu ştii să le verifici.

Învăţând câteceva la facultate, mi-am dat seama cât de vulnerabili sunt oamenii la informaţii greşite şi date manipulate. Cei care şi-au dat seama de vulnerabilitatea asta, profită. E simplu…

Şi îmi pare rău.. Îmi pare rău pentru bunica mea, că este interesată  de activitatea zilnică a unor nore care se ceartă cu soacrele. Îmi pare rău de tatăl meu că vede aceleaşi ştiri care parcă evită esenţialul în fiecare zi.

Un alt motiv pentru care eu nu mă mai uit la televizor, e muzica. Oriunde mă uit, sunt indivizi cu fundal exotic sau nisipos care cântă. Nu există diversitate. Ţopârlani cu dame de companie care-şi cântă oful, din dragoste.  Ei sunt oamenii care nu au alte probleme decât să exprime însăşi esenţa fiinţei lor. Interesant e că o fac prost, chiar dacă sunt conştienţi  de asta. Las că am în „maşina mea de calculat” câteva piese bune.

Soluţia? N-am. Mă depăşeşte.

Piesa care-ţi unge sufletul răscolit de acest articol.

http://www.trilulilu.ro/Mican/e2178ca6418ce9

Lasă un răspuns

