Oraşul care doarme la ora 01:00


Am fost la Timişoara şi am venit înapoi. Ce-am căutat în oraşul respectiv, nu vă spun.

Plimbându-mă prin faimoasa citadelă, am fost plăcut surprins, ca de fiecare dată când vin într-ânsa. Oraşul este cu adevărat mândru şi primul lucru care m-a frapat a fost inconştienţa cu care se păşeşte pe trecerea de pietoni şi calmul şoferilor care opresc, în mod ciudat, de fiecare dată. De nenumărate ori mi-a stat inima în piept când  vedeam studenţii  cum puneau piciorul pe trecere şi de fiecare dată mi se părea că se fabrică o  ştire de la ora 17:00. Maşinile opreau şi culmea, nici măcar un şofer n-a pedepsit tupeul pietonilor de a se azvârli în stradă cu vreun claxon. Mă gândeam că nu mă mai aflu în patria-mamă. Mi-era ciudă la un moment dat că numa nu se întâmplă nimic, pentru că vroiam să verific calitatea imaginaţiei mele, comparând-o cu un accident real.

Trecând la altele mai puţin morbide, vreau să vă spun de un lăcaş de cult. Radu mi-a făcut cunoştiinţă cu această locaţie şi sunt absolut mândru că se află în memoria mea. Locul de pelerinaj despre care vă scriu este un aşezământ unde se adună sute de oameni. Scopul lor este să bea bere şi să vorbească, pentru ca mai apoi să urmărească o piesă de teatru sau să stea în hamacele din grădină. Birtul despre care vă vorbesc se numeşte Scârţ sau Teatru de garaj şi se află în nu-ştiu-ce-parte a Begăi. Singurul reper pe care vi-l pot da este gardul vopsit în culorile Milkăi de la baza sportivă a Politehnicii. N-am să vă mai plictisesc cu faptul că pe pereţii barului au scris tot felul de degeneraţi sau că din tavan atârnă umbrele. Nu o să vă spun nici faptul că preţurile de la licori sunt scrise în cifre romane. Bă, mie-mi place şi de cum am intrat m-am simţit ca acasă. Nu că ai mei ar fi nişte alcoolici care la rândul lor vând altor alcoolici băuturi, nicidecum, e vorba doar de atmosfera caldă şi primitoare a cărţilor din bibliotecă şi de grădina lăsată în paragină în mod intenţionat.

Am fost profund dezamagit când am aflat că toate incintele în care se ingurgitează cantităţi industriale de alcool se închid la ora 01:00. Nu mi-a răspuns nimeni la întrebarea care încă mă face să mă răscolesc noaptea în pat: De ce?

Am fost cazat la un cămin de protocol. Aveam baie şi bucătarie în camera cu două paturi. În baie aveam trei prosoape de culori diferite şi un săpun mic. În bucătărie, aveam o plită cu două ochiuri şi un frigider, iar în cameră aveam un televizor. Sună bine, nu? În ciuda faptului că aveam plită, n-aveam tigăi şi nici tacâmuri, iar în ceea ce priveşte televizorul, ăsta era  fără de cablu. Nu că m-aş plânge, dar îmi place să observ inutilitatea unor obiecte în relaţie cu absenţa altora. Cel mai tare lucru era că paturile aveau aşternuturi roz, culoare ce mi-a trezit virilitatea bărbătească agitând cantităţile vaste de testosteron în trupul meu masculin.

Parcul Rozelor, Parcul Central şi Piaţa Unirii sunt doar câteva locuri pe care vi le recomand neaparat să le vizitaţi când treceţi prin oraşul în jurul căruia mi-am scris articolul. Vă avertizez doar că taximetriştii sunt răi, vânzătorii sunt diabolici şi ghişeistele de la gară sunt sataniste. În ciuda celor trei categorii menţionate, balanţa se înclină, mai mult,  înspre lucrurile pozitive, iar eu ştiu că rămân cu amintiri plăcute în urma şederii mele.

  1. Claudia

    Mi-ai facut pofta de Timisoara. Mi-e dor, chiar si de taximetristii astia rai. 🙂 Iar localul in care ai fost o sa fie sigur pe to do list data viitoare cand ajung in Tm.

  2. Parcul rozelor fără roze.

  3. uite vedeti? asa ar trebui sa fie descrisa o excursie intr-un oras. sa reusesti sa surprinzi intr-un post acele mici amanunte pe care le-ai observat, care ti-au facut ziua mai buna sau mai rea si pe care locuitorii stabili a orasului respectiv sunt prea obisnuiti sa le mai vada.

    frumos post oricum.

Lasă un răspuns

