Capacul Groazei


La reşedinţa mea de la ţară, am în mod evident, o baie. De fapt nu, am două băi, doar una dintre ele conţinând maşină de spălat. Cea care nu o conţine este subiectul meu pe ziua de azi.

Pentru început am să descriu baia. Chiuvetă. Oglindă. Cadă. Gresie. Faianţă. Geam.Tron. Mobilă. Spoturi. Covoraşe. Tipic pentru o baie, nu-i aşa? Ce are atât de special acest spaţiu încât să-mi centrez tot articolul pe el? Am să vă răspund printr-o poveste.

Era o seara friguroasă de mai, atipică pentru perioada aceea a anului. Norii negri pe cer anunţau o furtună zdravănă. Tocmai coboram din tren când l-am văzut pe tata că mă aştepta să mă ajute cu bagajele. Părea bucuros că am ajuns acasă, dar am văzut că ceva nu era în ordine, şi asta din privirea lui. L-am întrebat mai târziu pe maşină dacă e ceva neînregulă, mi-a răspuns senin că nu, dar nu-l credeam. Simţeam că vrea să-mi spună ceva, ca vrea să-mi dea o veste cumplită, dar pe moment mă cruţa pentru că am venit acasă. Oricum ştia că am să aflu singur despre ce era vorba.

Când am ajuns acasă doream să mă spăl pe faţă. Deşi sunt obişnuit cu drumurile cu trenul, câteodată mă ia oboseala. Tata m-a întrebat unde merg. Eram un pic surprins de întrebare, dar i-am răspuns.

„-Nu merge în baia aia, hai în cealaltă să ne spălăm pe mâini” spuse el.

„-Ce are baia asta?”

Îmi răspunse că apa nu merge cum trebuie , dar eu nu-l credeam. Ştiam că ascunde ceva. M-am repezit repede în baie şi am dat drumul la apă. După cum bănuiam, n-avea nimic. Tata a intrat repede după mine şi mă scosese afară mult prea energic. Îl întreb ce se întâmplă, iar el cu o faţă disperată îmi răspunde:

„-Nu pot să-ţi spun, dar uită-te în ochii mei şi promite-mi, nu … jură-mi că nu vei mai intra în baia aia vreodata!”

„-Dar e ridicol! Ce are baia aia?”

„-Jură!”

„-Bine, bine, calmează-te… e doar o baie. Ce ai?”

„- Nu ţi-am spus până acum, dar eu şi mama ta stăm cu frica în sân de două săptămâni. N-am dormit de nu-ştiu-câte zile. Alaltăieri am fost să dorm la bunica ta. Nu mai rezist!.”

Deşi eram un pic speriat de reacţia tatălui meu, pentru că nu-l mai văzusem niciodată aşa, încet, încet, curiozitatea luă locul surprinderii.

În primele două zile de când venisem acasă am respectat dorinţa tatălui meu şi nu mă apropiasem de baie. Dar, în a 3 a zi n-am mai rezistat şi am intrat. M-am uitat în jurul meu. Nu părea nimic neobişnuit. Era aceiaşi baie. Cred că am stat vreo 10 minute sperând să se întâmple ceva. Nimic. Absolut nimic nu se întâmpla. Ca orice individ care după ce bea apă, la un moment dat, are nevoie să urineze aşa şi eu am simţit că a sosit momentul şi pentru mine.

M-am aşezat în dreptul closetului, am ridicat capacul, mi-am dat jos pantalonii la semi-distanţă faţă de pământ, mi-am apucat…. Dar cred că ştiţi voi ce urma.

După ce am terminat, ca orice om normal am tras apa. Nu ştiam ce avea să se întâmple şi chiar nu eram pregătit pentru aşa ceva. M-am întors către chiuvetă şi am început să mă spăl pe mâini. În secunda în care am pus mâna pe robinet, am auzit o bubuitură puternică şi am căzut la pământ. Eram complet asurzit. Nu ştiam ce se întâmplă, m-a apucat panica. Eram întins pe jos şi parcă nu mă puteam mişca. Cred că am stat pe gresia rece în jur de 10 minute până să mă dezmeticesc. M-am ridicat cu greu, mâinile îmi erau amorţite de tot. M-am uitat în jurul meu să văd ce făcuse zgomotul acela atât de puternic, acea bubuitură extrem de violentă.

Acum ştiam motivul neliniştii părinţilor mei. Ştiam şi eu acum de ce suferă de 2 săptămâni. De ce nu mai pot dormi noaptea.

Răspunsul vine săptămâna viitoare.

Apropo de băi. Ştiţi şi voi că expresia a trage apa vine de la modelele mai vechi de closete la care trebuia să tragi de un mâner ca să curgă apa în vas. Dar astăzi, expresia nu mai e valabilă. Majoritatea băilor dispun de un sistem modern, la care trebuie să apeşi pe un buton să curgă apa. Unde vreau să ajung este că.. expresia ar trebui să se schimbe din ” a trage apa” în „a împinge apa”.

Un comentariu

  1. Pingback: Dragoș

Lasă un răspuns

