20 de ani de ignoranță


Am luat o pauză de la scris. Pentru mine, scrisul, ca și design-ul, este o modalitate de a a-mi elibera creativitatea. Dar ce înseamnă creativitatea? Până nu de mult aveam impresia că înseamnă o înșiruire spontană de comportamente. Se pare că nu e așa, că spontaneitatea fără o idee bine gândită nu este decât un instinct, o chestie nefiltrată, un gând ce ți-a venit în cap scos în lumea exterioară în formă neșlefuită. Aveam impresia că tot ce e produs de mine e aur pur și restul lumii, supușii mei, mă vor venera aruncând cu flori la picioarele piedestalului meu. Blogul este un spectacol pretențios fără conținut. Exact ca în teoria formelor fără fond.

Am descoperit recent că de 20 de ani încoace, am impresia că știu ceea ce fac. Sunt și voi fi un ignorant până mor și zicala „nu mor prost” este o minciună. Nu râdeți, chestia asta vi se aplică și vouă și vi se potrivește ca o mănușă (asta daca nu suferiți de polidactilie).

Până acum vreo lună vedeam arta total diferit. Era și este un concept foarte complicat pentru mine. Profesorul de desen când se scremea în liceu în fața întregii clase să ne explice ce este arta printr-o definiție, nu s-a sinchisit să ne spună procesul dificil prin care ajungi să fi artist. Ce este arta? Ce am aflat este că nimic nu e la întâmplare, că arta este total intenționată de un artist și munca de a putea să-ți faci tehnica necesară încât să poți exprima ce ai în cap este imensă. Artiștii sunt nevoiți să învețe o nouă limbă prin care își exprimă gândurile și emoțiile.

Urmează să-mi scot de la praf limba engleză: Art is not about the final product: the painting, the poem, the novel or the sculpture. It is about the man who makes it. It is a celebration of expressed thinking. Why not just express your self by talking? Sometimes language is inadequate in these kinds of situations. Only paint, ink or clay can do the job.

Un comentariu

  1. roxi

    imi place!!!bv

Lasă un răspuns

